×

Van Loon opent nieuwe fabriek voor non-meat-producten

Woensdag 26 mei 2021
Terug naar overzicht
Deel dit artikel
Van Loon Group heeft een nieuw bedrijf geïntroduceerd dat exclusief is gericht op de productie van vleesvervangers: No Meat Today Company. In Almere is een nieuwe fabriek geopend, die speciaal is ingericht voor de ontwikkeling en productie van een breed scala aan non-meat-producten. Naast het innovatieve FiberFort™ wordt het al bestaande merk The Blue Butcher ook ondergebracht bij No Meat Today Company.
 
FiberFort™ is een basisgrondstof voor diverse vervangers van kip. Producten gemaakt met FiberFort™ bieden een eiwitbron die alle essentiële aminozuren bevat. “In de Normec Sensory producttest van afgelopen april werden onze producten als beste getest op kleur, smaak, textuur en bite”; vertelt algemeen directeur Arnold Burger. Daarmee komen deze vleesvervangers tegemoet aan de behoeften van een sterk groeiende groep flexitariërs en (lacto en ovo) vegetariërs. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden met FiberFort™ omdat het een neutrale basis biedt voor vleesvervangers. “We hebben inmiddels nuggets, tenders, wings en schnitzels ontwikkeld. Vervangers van vis-, rund- en varkensvleesproducten zijn in ontwikkeling.”
 
No Meat Today Company
In 2019 introduceerde Van Loon Group tijdens de Anuga beurs voor de eerste keer vleesvervangers onder het merk The Blue Butcher. “De vraag naar kwalitatieve vleesvervangers is inmiddels dermate toegenomen dat wij kansen zagen voor een nieuw bedrijf. Ook nemen wij onze verantwoordelijkheid voor de wereld van morgen, we willen bijdragen aan een duurzame toekomst”, zegt bestuursvoorzitter Erik van Loon van de Van Loon Group.

Binnen No Meat Today Company komt alle kennis en ervaring van Van Loon Group samen, maar nu gericht op vleesve,vangers. “Door onze jarenlange ervaring met de ontwikkeling van vleesproducten, weten wij als geen ander hoe je smakelijke vleesvervangers maakt. Met de oprichting van No Meat Today Company zetten wij de volgende stap in onze ambitie om ons verder te ontwikkelen als foodbedrijf.”