Copray

Zwanenberg presenteerde op PLMA's World of Private Label het nieuwe retailconcept El Mundo United, een assortiment kant-en-klare pulled meat tapasproducten in conserven.

Er zijn zes smaken in kleine blikjes van 200 gram, gebaseerd op streetfood en de wereldkeuken: pulled chicken Mexican salsa,  pulled pork Indonesian tjah-babi, pulled chicken Indian madras, pulled pork American BBQ, pulled chicken Dutch curry en pulled pork Japanese teriyaki.

Voor millennials

“Op het gebied van conserven is dit 'ground breaking'", zegt productmanager Malou Oude Luttikhuis van Zwanenberg. “Het is een concept voor millennials. Die houden van foodtruckfestivals en streetfood en kiezen bovendien voor gemak.”

De producten werden geïntroduceerd op PLMA’s World of Private Label maar Zwanenberg brengt ze eerst onder het nieuwe eigen merk El Mundo United op de markt. Ze stromen de komende tien weken in de supermarkt in.

Oude Luttikhuis geeft aan dat er in het najaar een tweede tapasconcept voor de retail bijkomt. Dat zal niet alleen bestaan uit vleesproducten, maar bijvoorbeeld ook producten als ‘chick pea salad’ en ‘potato wedges’ omvatten.

meat&co

Unox

Op de stand van Zwanenberg waren ook Unox-producten te zien. De Unox-fabriek in Oss maakt sinds dit jaar deel uit van Zwanenberg Food Group. Het merk Unox is echter nog wel in handen van Unilever, de vorige eigenaar van de productielocatie.