Vion presenteert productinnovaties op Anuga 2025

Monday September 22, 2025
Hackplus: vooruitstrevend en klaar voor een comeback
Op de Anuga presenteert Vion een nieuwe reeks hybride producten die het Hackplus-concept nieuw leven inblazen: gehakt gecombineerd met plantaardige eiwitten, met minder vet en zout. Hackplus werd in 2010 geïntroduceerd als een van de eerste hybride producten op de markt. Het was toonaangevend en vooruitstrevend voor die periode. Sindsdien zijn de omstandigheden veranderd: consumenten staan meer open voor hybride producten en de voedseltechnologie heeft grote stappen gezet in smaak en textuur.
Trends vertalen naar retailconcepten
Vion ontwikkelt retailklare concepten die consumententrends omzetten in producten via innovatieplatform Vionspiration. Een voorbeeld hiervan is Chippie Chipo: worstjes in populaire chips-smaken zoals ham-kaas of kaas-ui. Deze hybride producten combineren varkensvlees met aardappel, bevatten ongeveer 20% plantaardige ingrediënten. Daarnaast zorgen ze voor 23% minder CO₂-uitstoot in vergelijking met een gewone worst. De Chippie Chipo worstjes zijn glutenvrij, een bron van eiwitten en hebben een herkenbare smaak. Ze worden geproduceerd met aandacht voor dierenwelzijn en kwaliteit. Een ander voorbeeld zijn sous-vide pulled pork spareribs, die gemak en restaurantkwaliteit thuis bieden. Met deze concepten kunnen retailers snel inspelen op veranderende eetgewoonten.
Food Service sluit zich aan bij de stand met Salomon FoodWorld
Vion Food Service is voor het eerst aanwezig op de Vion-stand op Anuga, vertegenwoordigd door het bekende merk Salomon FoodWorld. Salomon presenteert zijn BOOM!-highlights waaronder nieuwe kip- en varkensvleesconcepten. Daarnaast introduceert het bedrijf de snelgroeiende Smash Burger-trend met zijn eigen Smash-Ready™-technologie. Deze innovaties laten zien hoe foodservice-oplossingen culinaire inspiratie kunnen combineren met efficiëntie, waardoor chef-koks kunnen voldoen aan de veranderende eisen van hun gasten.
Ketenconcepten en regionaliteit als basis
Naast productinnovaties blijft Vion bouwen aan zijn Good Farming-ketenconcepten, die boeren, verwerkers, retailers en consumenten met elkaar verbinden in transparante ketens. Regionale inkoop en nauwe samenwerking met boeren blijven een belangrijke pijler van Vion en garanderen kwaliteit, traceerbaarheid en vertrouwen in de hele keten. Ook de vestigingen van Vion in Duitsland spelen een rol als betrouwbare partners voor boeren en klanten en leveren vlees binnen regionale concepten en met erkende kwaliteitskeurmerken, tevens voor internationale klanten. Deze ketenconcepten dragen tegelijk bij aan valorisatie in alle markten door regionale productie te verbinden met internationale klanten, waarmee duidelijk wordt hoe lokale waardecreatie en wereldwijde vraag elkaar aanvullen.
Duurzaamheid centraal – ook in de stand
Duurzaamheid blijft centraal staan in de strategie van Vion. Om dit te onderstrepen, is de Anuga-stand grotendeels opgebouwd uit duurzame materialen. Zo maakt het bedrijf duidelijk dat duurzaamheid niet alleen het product betreft, maar ook de manier waarop Vion werkt en zich presenteert.
Bezoekers kunnen Vion Food Group vinden in hal 6.1, stand C050.