×

Nice to Meat opnieuw 'Best Managed Company'

Donderdag 13 juni 2019
Terug naar overzicht
Deel dit artikel

Eén van de 37 bedrijven die in 2019 door Deloitte zijn uitgeroepen tot Best Managed Company, is horecaslager Nice to Meat uit Almere. Het is het derde jaar dat Nice to Meat deze titel mag voeren. Na een uitvoerige analyse en een wetenschappelijk onderbouwde onderzoeksmethode heeft de BMC-commissie besloten, dat Nice to Meat zichzelf innoverend, ambitieus en financieel gezond naar de toekomst mag noemen. “Wij stralen met onze medewerkers werkplezier en succes uit, naar binnen en naar buiten. En wanneer wij succesvol zijn, dan zijn onze klanten dat ook”, zegt een verheugde Mikel Pouw, directeur van Nice to Meat.

Volgens Pouw word je als bedrijf ook werkelijk geselecteerd door Deloitte om in aanmerking te komen voor deze titel. “Zij controleren nauwkeurig op onderdelen die zij belangrijk achten, zoals strategie, beleidsvorming, duurzaamheid, de organisatie, de bedrijfsprocessen en de besturing en beheersing daarvan”.

Niet enkel bekend om lekker vlees
Het bedrijf Nice to Meat staat in de horecabranche bekend om haar hoge kwaliteit vleesaanbod en dankzij deze titel wordt nu kenbaar dat het bedrijf ook hoogkwalitatief gemanaged wordt. Nice to Meat is een professioneel geleid bedrijf met een gezonde blik naar de toekomst en een prachtig product. “Wij zijn enorm trots op deze titel, die wij binnen het bedrijf echt met elkaar verdienen”, stelt Mikel Pouw. “Het doet mij en operationeel directeur Fred de Blanken enorm veel deugd om te zien dat dit een bedrijf is waar mensen met plezier werken.”

“Ik vind het mooi te zien dat bij private ondernemingen vaak veel trots zit, trots voor het product of de dienst die geleverd wordt. Vaak levert iedereen in zo’n bedrijf daar met hart en ziel een bijdrage aan. En dat heeft weer een enorm positief effect op het succes van zo’n bedrijf." aldus Patrick van Min, Global Business Tax bij Deloitte.
In 2015, 2017 en nu in 2019 heeft Nice to Meat wederom deze titel gekregen. Bij een volgende beoordeling zou Nice to Meat zich in 2020 tussen de “Gold Members’ van Deloitte mogen scharen; bedrijven die zich jaren achtereen bewijzen als een gezonde werkgever met uitstekende resultaten.

Over Nice to Meat 
Familiebedrijf Nice to Meat heeft een historie van bijna 125 jaar en wordt sinds ruim vijfentwintig jaar geleid door de broers Mikel en Patrick Pouw. Het is één van de grootste zelfstandige IFS gecertificeerde horecaslagerijen in Nederland. Als exporteur van vlees is het bedrijf actief in heel Europa. Nice to Meat, met zo’n 80 medewerkers, is leading leverancier voor het internationale 5-sterren hotelsegment en levert exclusieve vleesproducten uit de hele wereld aan de topgastronomie, variërend van eetcafé tot sterrenrestaurant. Meat is Art is het motto dat het bedrijf, sinds 2013 gevestigd in Almere Poort, consequent uitdraagt.

Op de foto: Fred Blanken (operationeel directeur), Jeroen Hoogsteder (sales), Karl de Haan (financial controller) en Mikel Pouw, algemeen directeur van Nice to Meat.