×

Unox verdubbelt tot 2025 aanbod vleesvervangers

Monday March 08, 2021
Back to overview
Share this article
Unox werkt aan het toekomstbestendig maken van zijn assortiment en daarmee de toekomst van de Hollandse pot. Door het verminderen van dierlijk vlees en toevoegen van meer groente in zijn producten maakt Unox het de Nederlander makkelijker om meer plantaardig te eten. Zo wil het merk dat in 2025 zijn aanbod van vleesvervangers is verdubbeld en werkt het aan de ontwikkeling van producten die deels uit vlees en deels uit groente en peulvruchten bestaan.
 
Daarnaast vergroot Unox de hoeveelheid groente en peulvruchten in zijn soepen nog verder en zal het percentage vegetarische soepen groeien van 42% naar 60%. Alle innovaties hebben uiteindelijk als doel om Nederlanders op weg te helpen naar een eetpatroon met een 50/50 balans tussen dierlijke en plantaardige eiwitten, wat beter is voor mens, dier en planeet.
 
De toekomst van de Hollandse pot
Unox vindt dat de Hollandse pot altijd lekker moet blijven, nu en in de toekomst. Want tijden veranderen, maar we koesteren onze iconische gerechten, zoals erwtensoep en stamppotten. Gerechten waar we een warm gevoel van krijgen. Om deze nostalgie te bewaken zet Unox zich in voor de toekomst van lekker Hollands eten; maaltijden die voedzaam zijn en tegelijkertijd het milieu minder belasten. Alle producten worden daarom getoetst aan de criteria ‘beter, minder en geen vlees’ en ‘meer groente’. “Unox staat voor heerlijke, voedzame eenvoud en dat willen we behouden”, aldus Esther van Spronsen, Marketing Director Unox. “Met deze veranderingen helpen we consumenten om ook in de toekomst met een goed gevoel te kunnen blijven genieten van een heerlijk bord stamppot of een kom soep.”
 
Grote stap
Ze vervolgt: “Het is een grote stap om Nederland te helpen in 2025 net zoveel plantaardige als dierlijke eiwitten te eten. Maar met het groeiende besef van de consument dat hun keuzes een positief effect kunnen hebben op hun gezondheid en op het milieu, zeker niet ondenkbaar. Omdat Unox jaarlijks gemiddeld bij 8 van de 10 huishoudens onderdeel is van de maaltijd kan het op grote schaal een positieve impact maken op de verandering van de Nederlandse keuken en de Hollandse pot.”