×

Pop-up tastings ter promotie van 'veelzijdige' haring

Friday August 10, 2018
Back to overview
Share this article
Ter promotie van de Hollandse Nieuwe organiseert Het Nederlands Visbureau tussen 22 augustus en 1 september pop-up tastings in vier grote steden. Deze toer, onder de noemer Hollandse Nieuwe Stijl, is bedoeld om te laten zien dat haring een veelzijdig product is en verwerkt kan worden in een enorme variatie aan gerechten.
 
Hollandse Nieuwe Stijl is een verrassende combinatie van gekaakte haring met uiteenlopende ingrediënten. Zo ontstaan gerechten zoals verrassende taco’s, bijzondere salades, originele sushi en zelfs culinaire gerechten op sterrenniveau. De Hollandse Nieuwe Stijl laat zien dat haring veelzijdiger is dan vaak wordt gedacht en goed combineert.

Het ontstaan van de Hollandse Nieuwe Stijl is een goed te verklaren ontwikkeling. Millennials (iedereen geboren tussen 1980 en 2000) zijn continu op zoek naar nieuwe ervaringen en hechten veel waarde aan authenticiteit. Daar hoort ook het experimenteren met oer-Hollandse producten als haring bij. Daarnaast past haring in een gezonde levensstijl die voor deze generatie steeds belangrijker wordt.
 
Pop-up tasting
Van woensdag 22 augustus tot zaterdag 1 september reist een unieke pop-up tasting van Amsterdam, via Zwolle en Rotterdam, naar Eindhoven. Zo kan iedereen op een laagdrempelige manier kennismaken met deze Hollandse Nieuwe Stijl. Verschillende gerechten kunnen gratis geproefd worden.

De exacte tijden en locaties zijn te vinden op visbureau.nl/hns