Plukon Food Group rondt overname CFG Nijkerk af
Wednesday October 14, 2020
CFG Nijkerk definitief afgerond. Naast de goedkeuring van de mededingingsautoriteit in Nederland en Duitsland heeft ook de Centrale Ondernemingsraad van Plukon positief geadviseerd inzake de overname van CFG. Plukon Food Group heeft 100% van de aandelen verworven. Vanaf heden zal CFG doorgaan onder de naam Plukon CFG Nijkerk BV.
Plukon is vooral bekend als één van Europa’s grootste spelers op het gebied van gevogelte, verse maaltijden, salades en gesneden groente. CFG is een belangrijke speler als leverancier van kipproducten aan Europese foodservice bedrijven. Plukon en CFG zijn beide ondernemingen met een sterke focus op kwaliteit en performance. Naast het leveren aan de retail in haar bestaande productielanden is Plukon ook een belangrijke leverancier aan het foodservice-kanaal.
Sterke gezamenlijke basis
CFG is met name gespecialiseerd in het leveren van kipproducten aan foodservicebedrijven zoals Kentucky Fried Chicken (KFC) in Europa. Vanuit de sourcing van grondstoffen, bestaande logistieke kanalen en beschikbare productiecapaciteit gaan de bedrijven elkaar verder versterken. Met de productie van Plukon in zes Europese landen en met diverse ketenconcepten verwachten beide ondernemingen dat dit een sterke gezamenlijk basis vormt om samen de vleugels in Europa verder uit te slaan.
Plukon Food Group en Cuparius Capital hebben afgelopen week de overname van
Plukon is vooral bekend als één van Europa’s grootste spelers op het gebied van gevogelte, verse maaltijden, salades en gesneden groente. CFG is een belangrijke speler als leverancier van kipproducten aan Europese foodservice bedrijven. Plukon en CFG zijn beide ondernemingen met een sterke focus op kwaliteit en performance. Naast het leveren aan de retail in haar bestaande productielanden is Plukon ook een belangrijke leverancier aan het foodservice-kanaal.
Sterke gezamenlijke basis
CFG is met name gespecialiseerd in het leveren van kipproducten aan foodservicebedrijven zoals Kentucky Fried Chicken (KFC) in Europa. Vanuit de sourcing van grondstoffen, bestaande logistieke kanalen en beschikbare productiecapaciteit gaan de bedrijven elkaar verder versterken. Met de productie van Plukon in zes Europese landen en met diverse ketenconcepten verwachten beide ondernemingen dat dit een sterke gezamenlijk basis vormt om samen de vleugels in Europa verder uit te slaan.