×

Jan Zandbergen gaat Britse vegaburger distribueren

Friday January 25, 2019
Back to overview
Share this article
Moving Mountains®, het Britse bedrijf dat plantaardige burgers maakt, heeft zijn krachten gebundeld met Jan Zandbergen. Samen maken zij het handelsmerk van Moving Mountains, de 'bloody’ burger (zonder vlees), beschikbaar in Europa.
 
Jan Zandbergen wordt de exclusieve leverancier van de plantaardige burger van Moving Mountains Foods in Europa (met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk). Plantaardige eiwitten worden steeds populairder. Voor Jan Zandbergen is het de eerste keer dat het een plantaardig product op de markt brengt. Voor Moving Mountains is het de grootste deal van het bedrijf tot nu toe. Met deze samenwerking komt de Moving Mountains Burger via het distributienetwerk van Jan Zandbergen op de menukaart van duizenden restaurants, cafés en fastfoodbedrijven in heel Europa.
 
'Best ever veg pattie'
Britse consumenten zijn al langer bekend met de Moving Mountains Burger. Het bedrijf heeft namelijk heel wat media-aandacht gekregen en heeft onlangs bekendgemaakt dat de burgers binnen één jaar tijd, al in meer dan duizend restaurants in het Verenigd Koninkrijk worden geserveerd. De burger is onder andere geroemd door The Sun als ‘best ever veg pattie’ en door The Independent als ‘The best vegan burger in the UK’, Na het succes en de snelle groei in het Verenigd Koninkrijk is uitbreiding naar de rest van Europa een logische stap voor het bedrijf. Simeon Van Der Molen, CEO van Moving Mountains, zegt hierover: "Een samenwerking met een van de grootste vleesbedrijven van Europa is een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie nu de verhouding van het Verenigd Koninkrijk met de rest van de wereld op het punt staat te veranderen."
 
'Toekomstige generaties'
Peter-Paul Zandbergen, CEO van Jan Zandbergen, verduidelijkt: “Dit is de eerste keer dat wij plantaardig vlees leveren zoals Moving Mountains en wij zijn er trots op dat we een startende Britse onderneming kunnen ondersteunen, die toonaangevend is op het gebied van plantaardige innovatie. Als familiebedrijf zijn we ons uitermate bewust van onze toekomstige generaties. Het is onze verantwoordelijkheid om samen te werken om het milieu te behouden en te herstellen. Door te beginnen met plantaardige vleesproducten hebben we de kans om te reageren op de veranderende markt en tegelijkertijd een positieve bijdrage te leveren aan het milieu."