×

Kroos (Real Madrid) wordt ambassadeur Meatless Farm

Wednesday May 26, 2021
Back to overview
Share this article
Het voedings- en prestatieteam van Real Madrid heeft de handen ineengeslagen met deskundigen van Meatless Farm om onderzoek te doen naar het effect van plantaardige eiwitten op de verlenging van de carrières van spelers. Toni Kroos zal als internationale ambassadeur van Meatless Farm een hoofdrol spelen in de campagne. “De juiste balans in eiwitten, vezels en koolhydraten is essentieel voor mijn wedstrijdconditie en herstel.”
 
Na onlangs te hebben samengewerkt met Meatless Farm wil voetbalgigant Real Madrid voorop lopen op het gebied van plantaardige voeding in combinatie met topsport. De club helpt haar spelers hun dieet te optimaliseren om hun prestaties te verbeteren, en wil zich nu richten op het verlengen van de levensduur van hun carrière. De Spaanse topclub en Meatless Farm zal de komende periode samen met Toni Kroos het effect onderzoeken van meer plantaardige eiwitten op de voorbereiding, de wedstrijdprestaties, het herstel en de algemene vitaliteit.
 
'Ben benieuwd hoe het me gaat helpen...'
Met zijn 31 jaar is Kroos één van de langst spelende voetballers van de club. Hij speelde meer dan 300 keer en won veertien prijzen, waaronder drie keer de UEFA Champions League. Kroos vervolgt: “Slechts een paar keer per week meer plantaardige voeding helpt voor mijn gevoel nu al om een betere conditie op te bouwen, terwijl ik nog steeds eet wat ik lekker vind. Mijn doel is om zo lang mogelijk op topniveau te spelen en ik ben benieuwd hoe plantaardige voeding me daarbij kan helpen.”
Morten Toft Bech, oprichter van Meatless Farm: "Mensen weten nog te weinig over het nut van plantaardige eiwitten. Een topatleet als Toni is een geweldige kans om de mensen ervan te overtuigen dat plantaardige voeding, zoals erwtjes, een goed alternatief is om je benodigde eiwitten te leveren. We werken ook nauw samen met topwielrenner Mark Cavendish. Het zijn allemaal kleine stapjes."
 
Lees in de nieuwe uitgave van vaktijdschrift Meat & Co, die eind juni verschijnt, een uitgebreid interview met Ferry Kamp, CMO Global van Meatless Farm.