Solina neemt Asenzya® Inc over: 'Biedt ons brede bereik'

Woensdag 10 november 2021
Solina zet de overname een langlopende strategie voort om geografisch uit te breiden door middel van overnames en zich voor het eerst in de Verenigde Staten te vestigen.
Nadat ze een leidende positie in Europa had opgebouwd, betrad Solina in januari 2020 Noord-Amerika door de overname van de Canadese foodserviceleider Berthelet. De VS betreden door een bedrijf over te nemen met complementaire capaciteiten en cultuur betekent een nieuwe mijlpaal voor Solina's groeitraject. Patty Goto, President van Asenzya®, merkte op: “We zijn verheugd om lid te worden van de Solina Group. Onze gedeelde visie op technologie, innovatie en culinaire trends zal de perfecte mix creëren voor strategische groei binnen de Verenigde Staten. Solina biedt Asenzya een breder bereik over de hele wereld en we zijn erg verheugd om toekomstig succes te delen.”
Wortels in de vleesindustrie
Eric Terré, oprichter en voorzitter van Solina, verklaarde: “Asenzya® past perfect bij Solina. Beide bedrijven hebben hun wortels in het bedienen van de vleesindustrie en zijn de afgelopen decennia gediversifieerd, waarbij Asenzya® zich heeft uitgebreid naar de eiwit-, snackvoedsel-, sauzen-, bakkerij- en diepvriesindustrie. Asenzya® werkt vanuit een ultramodern technisch centrum en is in de voorhoede van innovatie gebleven terwijl het zich uitbreidde, met behoud van de familiewaarden die het hebben geholpen sterke banden met zijn klanten en medewerkers te smeden.”
Asenzya telt 145 medewerkers en heeft een omzet van 50 miljoen dollar. De transactiewaarde is niet bekend gemaakt.
Solina, een toonaangevende Europese producent van oplossingen voor hartige ingrediënten voor de vlees- en voedingsindustrie, heeft het Amerikaanse bedrijf Asenzya® Inc. overgenomen. Het bedrijf hanteert een culinaire benadering bij het creëren van op maat gemaakte, droge hartige oplossingen. Voor
Nadat ze een leidende positie in Europa had opgebouwd, betrad Solina in januari 2020 Noord-Amerika door de overname van de Canadese foodserviceleider Berthelet. De VS betreden door een bedrijf over te nemen met complementaire capaciteiten en cultuur betekent een nieuwe mijlpaal voor Solina's groeitraject. Patty Goto, President van Asenzya®, merkte op: “We zijn verheugd om lid te worden van de Solina Group. Onze gedeelde visie op technologie, innovatie en culinaire trends zal de perfecte mix creëren voor strategische groei binnen de Verenigde Staten. Solina biedt Asenzya een breder bereik over de hele wereld en we zijn erg verheugd om toekomstig succes te delen.”
Wortels in de vleesindustrie
Eric Terré, oprichter en voorzitter van Solina, verklaarde: “Asenzya® past perfect bij Solina. Beide bedrijven hebben hun wortels in het bedienen van de vleesindustrie en zijn de afgelopen decennia gediversifieerd, waarbij Asenzya® zich heeft uitgebreid naar de eiwit-, snackvoedsel-, sauzen-, bakkerij- en diepvriesindustrie. Asenzya® werkt vanuit een ultramodern technisch centrum en is in de voorhoede van innovatie gebleven terwijl het zich uitbreidde, met behoud van de familiewaarden die het hebben geholpen sterke banden met zijn klanten en medewerkers te smeden.”
Asenzya telt 145 medewerkers en heeft een omzet van 50 miljoen dollar. De transactiewaarde is niet bekend gemaakt.