×

Nepluvi enthousiast over online 'Onze Kip!'-event

Dinsdag 17 november 2020
Terug naar overzicht
Deel dit artikel
“Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!” Wie kent de slogan niet? In de jaren ’80 voor het eerst gebruikt en nog steeds actueel. De Vereniging van de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (NEPLUVI) heeft zich altijd ingezet voor promotie van kip, maar gaat nu nog verder. Middels een Europese communicatiecampagne informeert zij consumenten over de herkomst van het kippenvlees en laat zij zien hoe de sector werkt. De campagne ‘Onze Kip!’ zet zich in om transparant te zijn en te laten zien hoe het er echt aan toe gaat in de sector.
 
In 2020 en 2021 doet NEPLUVI dat met financiële steun vanuit de Europese Unie, als onderdeel van een Europese campagne ter promotie van de pluimveevleessector. Als onderdeel van deze campagne werd begin november een ‘Onze Kip!’-event georganiseerd. Oorspronkelijk zouden perswoordvoerders en foodinfluencers het event ook fysiek bezoeken, maar vanwege de aangescherpte corona-maatregelen werd het event nu online georganiseerd. Een uitgelezen kans om dit nog breder uit te dragen, waardoor iedereen het event nu mee kon kijken. Vele honderden mensen hebben van deze kans gebruik gemaakt. Dierenwelzijn, milieu en betaalbaarheid waren onderwerpen die aan bod kwamen tijdens het event.
 
Voor degenen die het moesten missen blijft een opname van het event online beschikbaar om zo nog meer mensen over de sector te informeren.
 
Meer informatie via Kiprecepten.nl, KipinNederland.nl of eu-poultry.eu.