Samenwerking KTBA en IVRM moet reputaties beschermen
Woensdag 27 mei 2020
KTBA a Mérieux NutriSciences Company en IVRM Reputatie zijn een samenwerking aangegaan om levensmiddelenbedrijven te ondersteunen bij het beschermen en versterken van hun reputatie. Aanleiding voor de samenwerking is de toegenomen reputatiekwetsbaarheid in de levensmiddelenindustrie, waaronder de vleesverwerkende industrie. “Reputaties van merken en bedrijven zijn belangrijk, maar ook kwetsbaar”, weet managing director Maarten Halsema van IVRM Reputatie.
Maatschappelijke ontwikkelingen, toegenomen gezondheidsrisico’s, schandalen en meer wetgeving zetten reputaties van merken en organisaties in deze sector onder druk. Levensmiddelenbedrijven die niet aan de hoogste (hygiëne)normen voldoen, komen steeds meer onder vuur te liggen van consumenten, medewerkers, activisten en de media. De samenwerking tussen KTBA en IVRM Reputatie moet ervoor zorgen dat levensmiddelenbedrijven de regie op hun reputatie behouden.
Brede expertise
KTBA en IVRM Reputatie adviseren levensmiddelenbedrijven breed en met de juiste expertise. Denk aan op maat gemaakte scenario’s voor het testen van de recall-procedure, een speciale risicoanalyse voor reputatiemanagement en aan workshops voor (her)positionering van merk of bedrijf. Jacob Schilstra, directeur Business Development bij KTBA, legt uit: “De ervaringen en expertise van KTBA en IVRM Reputatie vormen een unieke combinatie waarmee we bedrijven begeleiden om reputatiemanagement een vast onderdeel te laten zijn van de dagelijkse routine en de borging ervan te integreren in het managementsysteem. Dit is belangrijk bij het versterken van je reputatie, om reputatieschade te voorkomen en in te spelen op verwachtingen van alle stakeholders.”
Goodwill op de balans
Maarten Halsema, managing director van IVRM Reputatie, verduidelijkt: “Binnen de voedingsmiddelensector zijn reputaties van merken en bedrijven belangrijk, maar ook kwetsbaar. Reputatie gaat over de prestaties van je organisatie, de cultuur, je kennisleiderschap, de communicatie en vooral je relaties met specifieke stakeholders en doelgroepen. Bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie die continu hun reputatie versterken, zijn beter weerbaar in tijden van crisis en verhogen de goodwill op hun balans.”
Maatschappelijke ontwikkelingen, toegenomen gezondheidsrisico’s, schandalen en meer wetgeving zetten reputaties van merken en organisaties in deze sector onder druk. Levensmiddelenbedrijven die niet aan de hoogste (hygiëne)normen voldoen, komen steeds meer onder vuur te liggen van consumenten, medewerkers, activisten en de media. De samenwerking tussen KTBA en IVRM Reputatie moet ervoor zorgen dat levensmiddelenbedrijven de regie op hun reputatie behouden.
Brede expertise
KTBA en IVRM Reputatie adviseren levensmiddelenbedrijven breed en met de juiste expertise. Denk aan op maat gemaakte scenario’s voor het testen van de recall-procedure, een speciale risicoanalyse voor reputatiemanagement en aan workshops voor (her)positionering van merk of bedrijf. Jacob Schilstra, directeur Business Development bij KTBA, legt uit: “De ervaringen en expertise van KTBA en IVRM Reputatie vormen een unieke combinatie waarmee we bedrijven begeleiden om reputatiemanagement een vast onderdeel te laten zijn van de dagelijkse routine en de borging ervan te integreren in het managementsysteem. Dit is belangrijk bij het versterken van je reputatie, om reputatieschade te voorkomen en in te spelen op verwachtingen van alle stakeholders.”
Goodwill op de balans
Maarten Halsema, managing director van IVRM Reputatie, verduidelijkt: “Binnen de voedingsmiddelensector zijn reputaties van merken en bedrijven belangrijk, maar ook kwetsbaar. Reputatie gaat over de prestaties van je organisatie, de cultuur, je kennisleiderschap, de communicatie en vooral je relaties met specifieke stakeholders en doelgroepen. Bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie die continu hun reputatie versterken, zijn beter weerbaar in tijden van crisis en verhogen de goodwill op hun balans.”